Trumf: Koření pro profesionály

TRUMF International s.r.o., největší český výrobce koření a kořenících směsí pro profesionály v oblasti gastronomie, masného průmyslu a konzervárenství, se prosadil na globálním trhu.

Společnost svoje výrobky pod značkou TRUMF vyváží do mnoha zemí střední a východní Evropy a Asie. O vývoji společnosti a jejích plánech do budoucna hovoří generální ředitel Ing. Vilém Skulina, MBA.

TRUMF International s.r.o. je česká společnost založená v roce 1992, která svým zaměřením navázala na šedesátiletou rodinnou tradici v masné a uzenářské výrobě. Hlavní zlom v historii společnosti nastal v roce 1995, kdy byla na trh uvedena vlastní řada koření a směsí koření pro potravinářský průmysl pod značkou TRUMF. Společnost sídlí v Dolním Újezdě a v současné době provozuje kromě závodu v České republice i pobočky v mnoha zemích světa.

Obrat Trumfu se v České republice pohybuje na hranici půl miliardy korun. „Podobně jako jiné firmy jsme se i my v letech 2010-2012 potýkali s poklesem některých prodejů, část zákazníků omezila výrobu, někteří přestali existovat úplně,“ popisuje generální ředitel situaci na trhu v posledních letech. „To se projevilo ve většině zemí, kam naše výrobky dodáváme. Snažili jsme se reagovat zejména tím, že jsme zjednodušili své procesy. V roce 2013 se nám podařilo negativní trend prodejů zastavit a naše plány pro roky 2014-2015 jsou o nastartování nového růstu,“ dodává.

Sedm tisíc výrobků

Zákazníky společnosti jsou masokombináty, konzervárny, výrobci mléčných produktů a podobné subjekty, v maloobchodě produkty této firmy nenajdeme.  V průběhu let se sortiment koření a směsí koření společnosti rozrostl na tři hlavní výrobkové řady pro potravinářský průmysl: koření a kořenící směsy pro masný průmysl, koření a kořenící směsi pro výrobu konzerv a výrobky pro gastronomii.

„Naše výrobky lze rozdělit na sólo produkty, tedy čistá koření a směsi koření. Vedle toho vyrábíme tzv. funkční směsi látek, které našim zákazníkům pomáhají dosáhnout požadovaných vlastností výrobku, jako je například dobrá krájitelnost, trvanlivost, barva a jiné. Zaměřujeme se i na kombinované směsi, tedy takové, které obsahují jak funkční, tak kořenící složky,“ vysvětluje Vilém Skulina a dodává, že každý výrobek je označen pořadovým číslem. „V současnosti máme výrobky s číslem přesahujícím 7000 a těší nás, že i ty s číslem jedna nebo dvě se stále úspěšně vyrábějí a prodávají,“ usmívá se.

Globální expanze

V České republice je TRUMF dominantní společností v dodávkách koření a kořenících směsí pro masný průmysl. Je také významnou exportní firmou  - v Rusku, Bělorusku, na Ukrajině, v Maďarsku, na Slovensku a v Rumunsku má dceřiné společnosti, další nezávislí zástupci pro ni pracují ve více než deseti dalších zemích. Na export směřuje přes 60 % celkové produkce.

„Jedním z našich velkých plánů je rozšíření teritoria naší působnosti do Skandinávie a na jih Evropy,“ odpovídá generální ředitel na otázku, jak vidí další vývoj společnosti. „Postupně se nám začíná dařit tyto plány naplňovat. Díváme se i po nových potravinářských segmentech, kde bychom mohli zúročit naše dlouholeté zkušenosti na trhu výroby potravinářských přísad a doplňků.“

Dodává dále, že v roce 2013 se společnosti podařilo získat HALAL certifikát, což je zajímavé pro muslimské země či komunity. „To je tedy další případný směr naší expanze,“ dodává na závěr.

COPYRIGHT 2012 businessleader.cz - Zpravodajský portál průmyslu a obchodu. ALL RIGHTS RESERVED
Vydává: Media Developments, s.r.o. | Email: info@businessleader.cz